mandag den 7. november 2011

Hæklede julehjerter DIY.


Ville lige dele disse søde julehjerter. De er hæklet i dobbelt bomuldsgarn, af den tynde slags til flaconer...



De er så søde på en troldegren, eller hvis du er til et meget lille juletræ.



Familiehistorie. Den må du godt springe over :o)


I min familie var vi kun til store træer da jeg var lille. Da jeg fik en passende størrelse, ca. 12 syntes mine forældre at det var nok med et meget lille træ, af plastik. Jeg vil skyde på at det var ca. 70 cm.


Vi pyntede det sammen, det år det kom til huse derefter kom det i kassen år efter år, med det samme pynt. Tror nok jeg insisterede på at sætte en ny sløjfe på et år. Det fik jeg lov til. Misforstå mig endelig ikke. Vores jul har ALDRIG manglet noget. Mine forældre var alt andet end nærrige. Jeg fik alt hvad hjertet kunne begære, af både mad, pakker ad libitum samt kærlighed. Det var kun juletræet min far nægtede at betale masser af penge for. Desuden boede vi hvor der ikke var plads til de store træer..



Nå tilbage til dette lille juletræ. Da vores elskede mor, som var den sidste af vores forældre, som forlod denne jord, døde, kom vi sådan til at grine over dette træ.. for hvem ville dog arve dette.. IKKE MIG. Jeg var den sidste som forlod reden og mente derfor at jeg havde set på det træ alt for længe. Min ældste søster fik det. Tak for det, Sanne.



Så er du til små træer, så tænk på dine børn og resten af familien.. please...




Nå DIY på de hæklede julehjerter:




  • 6 lm- vend


  • 5 fm tilbage. 1lm- vend * gentag denne række til du ialt har 5 rækker med fm.


  • Sidste række afslutter du med en km i hjørnet.


  • Nu skal du hækle 6 st.m. med 1 lm. imellem.


  • Disse skal alle stikkes ned i den midterste m. så du danner en vifte. (se billedet) Denne række afsluttes også med en km.


  • Næste side hækles som foregående. 6 st.m. med 1 lm. imellem. Disse stikkes også ned i midterste maske på siden. Denne afsluttes med en km.


  • Klip og træk snoren helt igennem..


  • Hæft ender.


Føj det var ikke nemt.. hvis det er for svært at forstå mine instruktioner, vil jeg forsøge igen. Læg et ord...

6 kommentarer:

  1. Hej Lone

    Tak for igår.

    Jeg har glemt en sponsor på listen. Det er Line fra http://cloud-cake.blogspot.com/ vil du ikke være sød at huske hende, når du engang laver sponsorlisten:-)

    Dorthe

    SvarSlet
  2. Jeg kan nemt forstå dine instruktioner - men overskriften er lidt misvisnede - jeg får hjerter ud af anstrengelserne, ikke juletræer :-D

    SvarSlet
  3. hahahah Sigrid..

    Det var en smutter.. Der er jo hjerter... Godt du forstod....

    Tak for det.. jeg retter det lige...

    Lone

    Dorthe. jeg skal gøre mit bedste..

    Lone

    SvarSlet
  4. ja jeg siger tak for din diy som stadig er <3 hjerter

    ha en god aften

    SvarSlet
  5. Fine små hjerter... Og sød/sjov historie... Jeg er helt klart til store juletræer pyntet på den gammeldags måde som traditionen har været i mit barndomshjem:-))

    SvarSlet
  6. næ... Det er heller ikke fordi jeg er til små træer.. jeg har juletræ til loftet, nu hvor jeg selv må bestemme..
    men vi holdt jo af det åndsvage træ alligevel..

    Lone

    SvarSlet