mandag den 20. december 2010

Brændte mandler og hasselnødder.


I dag har jeg lavet gaver til mine kollegaer. Lærerne som jeg arbejder sammen med. De går på juleferie i morgen, det kan jeg ikke li´, men sådan er det altså..
En lille hilsen med ønske om en glædelig jul skal de ha.
Jeg har lavet brændte mandler og hasselnødder.

Brændte mandler:

  • 200 g mandler
  • 200 g sukker
  • 2 dl. vand

Smeltes på panden. Bliv ved med at røre til sukkerete smelter for anden gang. Ta så mandlerne af når de stadig er fyldte med sukker, men blanke.

Brændte hasselnødder:

  • 250 g hasselnødder
  • 250 g formelis
  • 8 spk. vand

Bland sukker og vand på panden. Til det er glasur. Tilsæt hasselnødderne. Rør også i dem til de er smeltet to gange. Ta hasselnødderne af når de er blanke med stadig fyldte med sukker.. Det tar sin tid, men er tiden værd i guld..

God fornøjelse

2 kommentarer:

  1. Uha elsker brændte mandler og tror bestemt at denne opskrift skal afprøves næste gang:)

    SvarSlet
  2. Du skal også prøve med hasselnødder.. De er et hit hos os.. Dem er jeg mere til end mandlerne.. Dem er vi så vandt til..

    Lone

    Prøv også at komme en skefuld kakaopulver i .. det er sagen..

    Lone

    SvarSlet