tirsdag den 30. november 2010

DIY Fjerugler


ja, ja, ja, ja,,,,,, Lad mig blot indlede dette indlæg med følgende:
"Børnene var meget stolte over deres ugler"
Hver ugle sit look. Ikke to er ens og nogle af dem ser såmænd også ud til at være født i samme sekund som de er fotograferet. Lidt våde og klumpede. Det tar vi med sindsro, for børn fra O.kl. til og med 3. kl. har selv lavet dem...
Fjer er ikke nemme at få styr på. De er jo over det hele ;o)
DIY:
  • Tomme toiletruller
  • lim
  • fjer
  • mobile øjne
  • filt til næb
  • maling eller farvet papir
  • limpistol
  • saks

Du gør følgende:

  1. Du maler eller tapeserer rullen i ønsket farve. Husk inden i, ca. 3 cm ned i røret. Det ser pænest ud.
  2. Når rullen er tør, (hvis du har malet den) limer du rullem med hobbylim. Et tykt lag.
  3. Før limen er tøj kommer du håndfulde af fjer på røret. De som sidder fast klemmes en gang og så skal røret tørre.. Gerne i tørreskab, (hvis du arbejder, som jeg i en instition) ellers tæt på varmen fra radiatoren.
  4. Lim, med limpistol, to lidt større fjer på øvers til ører
  5. Lim,med limpistol, store mobile øjne på.
  6. Klip en trekant til næb. Lim, med limpistol, næbbet på
  7. Uglen er færdig

God fornøjelse til de som har lyst til at prøve......

3 kommentarer:

  1. Nåee, de er søde.
    Jeg har engang lavet nogle lignende i min gamle sfo men det var bare kyllinger!!!!!!!
    Det fede er at ungerne er SÅ stolte!!!
    Maria

    SvarSlet
  2. Vilde ugler. Jeg venter nok lidt med at prøve, for vi har lige lavet juletræer med glimmer, og det var heller ikke til at styre, Så en omgang med fjer og lim er vist mere end mit nervesystem kan holde til:)

    SvarSlet
  3. lige præcis... nerver.. Det er hvad der kommer ud af lim og fjer..

    Men det var da så sjovt... De var med på den med det samme. Det er vigtigt..

    Lone

    SvarSlet