mandag den 8. februar 2010

Man skal lære så længe man lever...


Ja, egentlig har det ikke været en af de bedste dage i dag, og sikkert også derfor er jeg tyet til håndarbejdet her til aften. Jeg har en del projekter, som stadig venter, og til tider kalder så højt at man får ondt i ørene. Jeg vil bare ikke høre det, nogle gange er det nu sjovere at gå i gang med noget nyt.. Det er jeg nok den eneste som syntes ;o) Jeg er sikkert også den eneste, som har ufærdige projekter liggende. Sådan er det bare.... (min kære mors valgsprog)

Jeg har det altid så godt når jeg kan tabe tankerne ind i maskerne... I dag er jeg gået i gang med at hækle nogle nye blomster. Jeg er stadig meget grøn, når det kommer til hækling, men syntes nu det er så fantastisk, at jeg bliver ufortrødent ved.

Her er de blomster som jeg har lavet her til aften, en dag syr jeg dem på en uldtaske som trænger til lidt pynt. Tror det vil pynte en del på den taske.

Blomsterne har jeg lavet sådan:

1. slå 4 lm op og saml dem med 1 km
2. derefter skal du hækle 6 lm, 1 stm i ringen. hækle derefter 3 lm, 1 stm i ringen. Gentag dette til du har 6 stave i ringen.
3. Blomsterbladene hækles på følgende måde: 1 fm, 1 halv stm, 3 stm, 1 halvstm, 1 fm i hver luftmaskebue.
4. Hæft dernæst de løse ender. Du er nu færdig med blomsten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar