søndag den 7. oktober 2012

Hjemmelavet fuglebad..



Jeg har været kreativ.. Leget med beton for første gang.. Heldigvis med et heldigt resultat..

Det er blevet til 3 store og flotte Fuglebade. Mine rabarber blev ikke spist i år.. Æv, nåede det ikke, sådan går det ikke næste år. 




Tilgengæld hentede jeg tre store blade og fik lavet sådanne bade.

Er blevet spurgt om hvordan de er fremstillet, så har lige lavet en ny udgave at indlægget..

Du skal bruge:
  • Murespand
  • Sand
  • Vand
  • Støbebeton
  • Blad efter ønske..
Du laver en forhøjning i sand og lægger bladet på.
Blander din beton
Lader tørre i et par dage..

Glæder mig til at det ene skal pryde min have til foråret..

21 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak skal du ha.. Ja det er personligt og ikke to bliver ens...

      Er meget glad for det..

      Lone

      Slet
  2. Hvor er det smukt lone - ja og du har ret, et flot resultat - det ville jeg ikke turde bevæge mig ud i.. :0)
    KH Iben

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Iben.. Jeg har været heldig.. de er alle tre lykkedes..

      Du kan sagtens lave et selv.. Det er hyggeligt..

      Lone

      Slet
  3. Svar
    1. Tusind tak.. Naturen er smuk.. og nu har jeg lånt lidt..

      Lone

      Slet
  4. hvor er det flot !
    og hvor er det dog en forrygende idé !
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. tak Mona..

      Jeg er så glad for at de blev gode.. Idéen kan jeg nok ikke tage æren for.. har set det i et blad..

      Lone

      Slet
  5. Super smukt!
    En af mine veninder har et, hendes datter har lavet i Fritteren :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nøj, ja.. man kunne jo også lave dem i DUSSEN..

      Men et kæmpe projekt hvis alle ville..

      Lone

      Slet
  6. Hvor er det flot. Sikke en god ide :o)
    Kh Kathrine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kathrine..

      Måske du har set billederne på instagram.. Men nu måtte jeg også dele dem her på bloggen...

      Har endelig fået den til at virke igen..

      Lone

      Slet
  7. Hej Lone :) Mit nr er 30 51 89 01 ;)

    SvarSlet
  8. Hvor er de fine...jeg har lavet de samme men med små blade...det kunneman måske godt lave i "dussen" Jeg har været bidt af beton i denne sommer og jeg har næsten en mindre betonvarefabrik! God aften til dig!

    SvarSlet
  9. Dejligt at du tilbage "in the blog mood". Dine fuglebade er virkeligt fantastisk flotte - Tak for det I begavede Mariann med - tror ikke at vi nænner at sætte det udenfor til foråret - så her kommer fuglene nok til at bade indenfor :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de fine ord.. Ja blogmood.. Nu virker det igen.. Det var så mismodigt..
      Ud med det fuglebad.. Jeg laver flere til næste år..

      Måske I også selv går igang.. hvem ved..

      Lone

      Slet
  10. Super flotte og rustikke! Jeg var i Bauhaus for at ville købe støbebeton, men de havde ikke noget! De havde grov beton, men dur det? Hva hedder det du har brugt, og hvor har du købt det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rebekka..

      Jeg har handlet i Silvan. Det hedder: Fint støbebeton..

      Håber du finder det...

      Held og lykke og tak for roserne..
      Lone

      Slet
  11. Hej, de er flotte :) På facebook er der flere grupper som laver en masse forskelligt i beton hvor du også kan få inspiration :) feks; Kreativitet med Mosaik gips - beton - ler ✿.。.:*♪♫•*¨*•.¸¸❤

    SvarSlet