søndag den 19. december 2010

Julepynt så nemt og dog flot. DIY

Maria har tidligere delt et indlæg om ugler og juletræer med sne.. Hun var så sød at låne mig hendes model. Det var nemlig sådan at vi skulle ha julearrangement på arbejdet.
Der skulle vi klippe klister..
Jeg elsker, når det er nogle nye og anderledes ting vi skal lave, noget vi ikke plejer. Jeg er ikke så god til ham, "Plejer"..... Så det blev det, også denne gang, Altså noget nyt og anderledes.
Jeg brugte Marias ene træ, fandt selv på andre og lavede også søde svampe. Frihåndstegning. Ikke to er ens.. Det blev en rigtig sød troldegren fyldt med alle de fine sager.
Forældre og børn havde en dejlig eftermiddag og alle fik noget fint med hjem.


DIY:
  • Akvarel papir.. Tykt helst
  • Ecoline farve eller vandfarve
  • Fedtfarve
  • sytråd eller sej sejlgarn til ophæng

Du gør følgende:

  1. Vælg en skabelon efter eget valg og smag
  2. Klip træet eller svampen eller uglen ud. ( se Marias /Kirkeby..)
  3. Tegn med fedtfarven der hvor du ønsker sne eller pletter på svampen
  4. Mal dernæst med farven . Der hvor du har fedtfarve vil der ikke komme grønt eller rødt farve på din figur.
  5. Brug evt. føntørren til at tørre din figur med. Jeg kan godt li når blæsten fra føntørren får farverne til at løbe mere sammen.. Smag og behag..

Rigtig god fornøjelse.. Jeg fik mange og nye idéer fra denne. Er slet ikke færdig med denne leg..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar