torsdag den 5. august 2010

Flaconkurve - helt uden fluer ;o)



Har elsket at lave ting i gamle flaconer. Denne gang er det kurve/skåle... Ja og så uden fluer. Lige som min mor lærte mig.....
Jeg har brugt kartoffelmel og vand. Det gider fluerne IKKE. Havde hørt at man kan bruge sukkervand, så det skulle prøves, men da jeg forsøgte mig med dette, var der så mange fluer, som elskede hvad jeg havde gang i, at det ikke var en succes.

Derfor blev det til kartoffelmel. Syntes selv de er blevet gode.. meget romantisk.

7 kommentarer:

  1. Skal de så hvile lige så lang som med sukker? Hvad er blandningsforholdet?
    Farver de hvidt?

    SvarSlet
  2. Hvor er de flotte. Har ikke lige hørt om nogle af tekninkkerne før...hvor holdbart er det?

    SvarSlet
  3. De er flotte, det er da helt utroligt hvad kartoffelmel kan gøre!
    Men jeg er aller mest vild med de tre sten.....
    De er simpelt hen så søde og forskellige og de klæder hinanden godt.
    Mvh Maria

    SvarSlet
  4. Rikke:
    Først så kan jeg sige at de ikke farver hvidt. Dernæst syntes jeg de skal tørre lidt længere tid end sukkeret.Jeg bruger ikke noget bestemt blandingsforhold. Jeg arbejder med slum.

    Fru Christensen:
    Sjovt. Havde heller ikke hørt om skåle, som er lavet af kartoffelmel, men huset at jeg som barn var med til at stive flaconer for min mor. Så nu skulle det prøves.
    Det bliver ikke så stærke at de som skål kan holde meget tunge ting. Men man kan vel arbejde med blandingsforholdet og dermed gøre dem mere stive.

    Maria:
    Tak, stenene er jeg også vild med. De pynter fint. Tror såmænd også det ville være flot og sjovt med en større samling og så med forskelligt farvede flaconer.

    SvarSlet
  5. Hej søde Lone.

    Hvor er det altså sjovt dit flacon-flip :o) Og hvorfor ikke :o) Jeg har godt hørt om teknikken med både sukker og kartoffelmel, men uha jeg måtte lige grine og slå mig selv på maven, da jeg læste din overskrift - uden fluer..... ha ha ha :o) Jeg fik vidst ikke kommenteret på dit indlæg med de særdeles flotte og smukke sten. Rigtig rigtig fin idé :o) Særligt mikset mellem det rå og det pyntede. Lige i øjet hos mig :o)

    Er da også lige nødt til, at fortælle dig at du fik ret ;o) Det er bare gået SÅ godt med Asta´s opstart i dpl, over alt forventning. Hun har fået verdens sødeste dpl.mor og det betyder ALT. Den det har haft det mest underligt i ugen, er vidst mutti her, der føler det som om hun mangler sin ene arm el. noget lign. ;o) Så imorgen fejre vi hendes 1 års fødselsdag med ekstra store smil.

    Mange varme hilsner og dejlig weekend
    Anette

    SvarSlet
  6. Hold da op - sikke en flot kreation! Virkelig fin teknik - hyggeligt at følge med i :)

    SvarSlet
  7. Anette
    Hvor er jeg glad for at få ret.. Dejligt at det går godt. Hun virker så tillidsfuld, så det kunne kun blive godt. Ja Mor, det er jo nok dig som syntes det er hårdt. Jeg har nu arbejdet som pædagog i 10 år, og har lige modtaget 44 nye børn i o.kl. Det bliver ikke nemmere, kan jeg hilse at sige. Alle de mødre og fædre er stadig rørstrømske og syntes det er stort, så jeg ved det er sådan det er. I skal nok vende Jer til det, det skal du også Anette. Lige pludselig bliver det nemmere. Tillykke med den store dag. 1 år. Den tid er uden tvivl gået hurtigt. Nyd det men du kan. De er vist ikke små, særlig længe.

    Gowry
    Tak. Og velkommen til. Følg du endelig med.. Jeg får nogle gange nogle skægge idéer. Lige nu er alt det som jeg arbejder på, og med, til årets julemarked. Jeg har nemlig lovet mig selv at I år, skulle være året uden stress, så jeg er tidligt i gang..

    Lone

    SvarSlet